Feb 10 2010

Dagens lille gladnyhet!

Postet kl.: 20:49 - med følgende tema: nyhetsbilde

 

Oslo Tingrett har avvist søksmålet som Nina Karin Monsen og 13 andre personer leverte i september i fjor, som gjaldt den nye ekteskapsloven.

De saksøkte Barne- og familiedepartementet, fordi de mente at endringene i ekteskapsloven ikke kunne ha innvirkning på deres allerede inngåtte ekteskap (nøyaktig hva de mener med dette er i alle fall for meg noe uklart).

Uansett – saken er avvist, og selv om NKM med følge har planer om å anke dette til Lagmannsretten, så er det lov å håpe at de ler høyt de også og avviser saken.

Logisk tenking, folkevett og toleranse: +1
Nina Karin Monsen m/ følge: 0

Kilder:
VG.no, BA.no, BT.no, Aftenposten

Tags: , , , ,

4 kommentarer Blogglisten Add to Technorati Favorites

 
 


4 kommentarer hittil

  1. Munich Machine February 10th, 2010 23:07

    Ja, da var det kjørt for meg da, blir ikke gift i Den Norske Kirke jeg da. Jeg melder meg ut av Statskirken også.

    Homofile har splittet opp Kirken og skal ha seg frabedt om å bli forbundet med det som står i Teksten.

    Da er ikke den Norske Kirke lenger en rettroende Kirke, men en fortolket Kirke på lik linje med f.eks. Jehovas Vitner.

    De har sin egen bibeltolkning, og nå også Den Norske Kirke.

    Det er godt vi har frikirker i landet som er mer i tråd med Bibelen.

    Men jeg er enig at kjærligheten skal ikke være bestemt av selve samfunnet, men den er ikke det heller !

    Borgerlig ekteskap er greit for meg i dette sekulariserte samfunnet. Men å forandre Bibelen slik at hatten passer ….. blir for dumt.

    Norges lover kan forandres, fordi dette er et samfunnsinstrument for opprettholdelse av samfunnsstrukturen til enhver tid.

    Bibelen er en del av et trossamfunn, og der skal det være trossamfunnet som bestemmer over dogmer, artikler og struktur. Den er ikke berammet til å forandre struktur etter samfunnsutviklingen. Det står ingen steder i Bibelen.

    I Bibelen står det klart og tydelig : Du skal ikke legge til eller trekke i fra.

    Punktum.

  2. PoPSiCLe February 10th, 2010 23:22

    Jeg er ikke helt sikker på hva bibelen og den norske kirke har med dette å gjøre?

    Jeg skjønner riktignok heller ikke hva som er så gjevt med å tro på en bok skrevet for et par tusen år siden, basert på den tids overtro, og så forsøke å tilpasse det som den gangen var relativt kurante påstander til dagens samfunn.

    Men for all del. De som tror på bibelen må gjerne gjøre det – bare la være å plage andre.

  3. Munich Machine February 11th, 2010 08:26

    “De som tror på bibelen må gjerne gjøre det – bare la være å plage andre.”

    I respekt er mitt syn like mye verdt som ditt, ikke sant.

    Da sier jeg akkurat det samme tilbake, at de som ikke tror kan gjerne gjøre dette, men plag ikke andre med det.

  4. PoPSiCLe February 11th, 2010 09:19

    For all del. Men nå er det vel sjelden at ikke-troende plager troende? Som regel er det de troende som ikke evner å diskutere rasjonelt, det er de troende som er “fanatisk” i sin tro, ikke de ikke-troende.

    Greit nok, en diskusjon mellom logikk og tro blir sjelden noe annet enn en krangel, siden ingen av partene egentlig evner å se den andres side av saken, men det er svært sjelden ikke-troende plager troende, mener jeg.

    Personlig bryr jeg meg egentlig ikke – du må gjerne tro på hva du vil, for min del.

    At gud sitter oppe på en sky og titter ned i miskunn på menneskene han kreerte på planeten, eller at Odin sitter oppe i Åsgård og kjefter på Loke.

    Men tror man på en gud, så tror man samtidig på at alt på jorden er laget av samme gud – og da blir det tåpelig å si at noe er unormalt – selv om mennesker har fri vilje, så har uansett skaperen “skylden”, så…

Legg igjen en kommentar

Dersom du skal komme med tilsvar på en kommentar, så går det an å trykke på "Svar på denne kommentaren"-linken under kommentaren du skal svare på - det gjør at ditt svar kommer direkte under kommentaren du svarer på, i en tråd, noe som gjør det enklere å følge med på diskusjonen.

CommentLuv badge

Arkiv


Kategorier


Link it up!


PS! I Blog You!


WP-plugins